Rexistro E/S da Xunta de Galicia (AIRES - SIR)

Non dispón do permiso

AIRES é unha aplicación web que permite rexistrar as entradas e saídas de documentación que os cidadáns e unha entidade local dirixan á Xunta de Galicia e tamén pode ser utilizada por unha entidade local para levar o seu propio rexistro de E/S. Actualmente Aires tamén está integrada con SIR e certificada na Norma SICRES 3.0 polo que, previa petición de activación da integración AIRES-SIR para a entidade local, AIRES tamén permite dixitalizar o papel que presenta o cidadán nas oficinas de rexistro AIRES existentes nunha entidade local galega, e envialo electronicamente ao destino, ao instante, e sexa cal for a súa localización xeográfica ou nivel de administración competente mediante o intercambio asentos rexistrais a través do Sistema de Interconexión de Rexistros (SIR).

Máis información

 

NOVA FUNCIONALIDADE DE AIRES: INTEGRACION CON SIR A TRAVÉS DE AIRES

 

O Sistema de Interconexión de Registros (SIR)

Para dar resposta ás necesidades de mellora e eficiencia da Administración Pública e servizo ao cidadán, desenvolveuse por parte do Ministerio de Hacienda y Función Pública o Sistema de Interconexión de Rexistros (SIR). A plataforma SIR, é a infraestrutura básica que permite ou intercambio de asentos electrónicos de rexistro entre as AAPP de forma segura e con conformidade legal, independentemente dá aplicación de rexistro utilizada, sempre que estea certificada na Norma SICRES 3.0.

A implantación de SIR permite eliminar o tránsito de papel entre administracións, aumentando a eficiencia e eliminando os custos de manipulación e remisión do papel, grazas á xeración de copias auténticas electrónicas da documentación presentada nos asentos de rexistro.

O 29/06/2016 completouse o proceso de Certificación do Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas para a integración da aplicación AIRES na plataforma do Sistema de Interconexión de Rexistros (SIR).

A Xunta de Galicia está iniciando a progresiva configuración dos rexistros auxiliares (AIRES) como oficinas destinatarias na plataforma SIR, para o envío e recepción das anotacións e documentación.

AIRES como aplicación informática que facilita o envío de asentos rexistrais e documentos a través de SIR

AIRES é unha aplicación web que inicialmente permitía rexistrar as entradas e saídas de documentación que os cidadáns e unha entidade local dirixían á Xunta de Galicia e tamén podía ser utilizada por unha entidade local para levar o seu propio rexistro de E/S.

Actualmente Aires está integrada con SIR e certificada na Norma SICRES 3.0 polo que, previa petición de activación da integración AIRES-SIR para a entidade local, permite dixitalizar o papel que presenta o cidadán nas oficinas de rexistro AIRES existentes nunha entidade local galega, e envialo electronicamente ao destino, ao instante, e sexa cal for a súa localización xeográfica ou nivel de administración competente mediante o intercambio asentos rexistrais a través do Sistema de Interconexión de Rexistros (SIR).

- Ventaxes de utilizar AIRES para integrarse en SIR

  • A utilización dunha aplicación informática (AIRES) xa actualmente implementada na entidade local e coa que están familiarizados os usuarios da entidade local.
  • A utilización dunha infraestrutura de comunicación (rede de datos da Xunta) e software (AIRES) cuxo mantemento e soporte é facilitado pola Xunta, eximindo á entidade local das tarefas de adaptación aos cambios que poidan xurdir por nova normativa ou mellora da infraestrutura.

- Requisitos mínimos para a activación da integración AIRES-SIR para unha entidade local

1- A entidade local debe estar adherida ao convenio eAdministración Xunta-Fegamp e realizar a solicitude formal de activación da funcionalidade AIRES-SIR (ver máis abaixo cómo solicitar a activación).

2- A nivel de aplicación, o/s equipo/s que van traballar con AIRES-SIR terá/n que cumprir cos seguintes requisitos:

  • O equipo debe estar integrado na Rede corporativa da Xunta de Galicia
  • Sistemas operativos: Windows 7 ou superior
  • Navegadores compatibles: Internet Explorer versión 9.0 ou superior
  • Requirimentos Java: Máquina virtual de JAVA: JRE versión 8 actualización 71
  • Outras ferramentas: Adobe Reader versión 10 ou superior
  • Recomendacións: desactivar o bloqueador de elementos emerxentes

Os equipos que actualmente estean a traballar con AIRES xa cumprirían con estes requisitos.

3- A nivel das imaxes que se van xerar da documentación (dixitalización), os requirimentos básicos son:

  • Equipo informático compatible cos requisitos (especificacións) mínimos que indique o fabricante do escáner:
    • Debese xerar un ficheiro por cada tipo de documento sempre que sexa posible en formato PDF
    • Resolución do escáner: 300 x 300 ppp
    • Color de 24 bits

4- A nivel de usuarios, os usuarios AIRES-SIR:

  • Deberán estár dados de alta no portal Eidolocal e dispoñer do permiso de "Rexistro E-S".
  • Deberán disponer de certificado electrónico, preferiblemente de empregado público.
  • Deberán coñecer e aplicar as instruccións recollidas nas guías e manuais que figuran no seguinte parágrafo.

Está dispoñible máis información sobre requisitos mínimos, procedementos funcionais das oficinas de rexistros SIR (Guía funcional para as oficinas de rexistros SIR), principais consideracións e procedementos a seguir para o envío e recepción das anotacións e documentación en SIR a través de AIRES (Guía práctica AIRES-SIR) e manual de usuario de AIRES (incluíndo integración con SIR) na parte privada de Eidolocal no apartado “Contido relacionado” desta mesma páxina (ficha descritiva do servizo AIRES).

5- Para integrase con SIR a oficina de rexistro da entidade local deberá estar dada de alta, previamente a solicitar o servizo AIRES-SIR, no inventario DIR3 (Listado oficinas de rexistro dadas de alta actualmente no DIR 3).

Para solicitar o alta en DIR3 ou para dúbidas ou incidencias relacionadas con esta solicitude deberá dirixirse ao Centro de Atención a Integradores e Desarrolladores (CAID) do Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas enchendo o seguinte formulario Web de apertura de solicitudes de soporte técnico: solicitar alta de oficina de rexistro no DIR3 ou realizar consulta. Esta alta deberá solicitarse cumprindo as seguintes condicións:

  • O nome no DIR3 da oficina da entidade local que exercerá as funcións de rexistro SIR a través de AIRES deberá ter o formato: Registro General del Ayuntamiento de ......................
  • O enderezo da oficina de rexistro SIR indicada no apartado anterior deberá ser o enderezo postal da oficina de rexistro da entidade local á que se desexe que as oficinas SIR doutras administracións remitan os envíos SIR que por algún motivo excepcional teñan que remitir en soporte físico (papel, usb, cd...).

DIR3 é o Directorio Común de Unidades Orgánicas e Oficinas que proporciona un Inventario unificado e común a toda a Administración das unidades orgánicas / organismos públicos, as súas oficinas asociadas e unidades de xestión económica - orzamentaria, facilitando o mantemento distribuído e corresponsable da información. Máis información dispoñible en: https://administracionelectronica.gob.es/ctt/dir3#.WstGBxKN1P0.

Para máis información sobre como dar de alta unha oficina de rexistro dunha entidade local en DIR3 pode descargarse a "Guia explicativa alta de oficina de rexistro en DIR3"

Se a entidade local intégrase en SIR a través de AIRES o novo escenario no que se atoparía sería:

Solicitude de activación da integración en SIR a través de AIRES

Para solicitar unha entidade local a activación da integración con SIR a través de AIRES, unha vez a entidade cumpra cos 5 requisitos mínimos antes indicados, deberase cumprimentar e asinar polo alcalde o modelo de solicitude dispoñible na parte privada de Eidolocal no apartado “Contido relacionado” desta mesma páxina (ficha descritiva do servizo AIRES).

Unha vez cumprimentada e asinada deberase remitir a solicitude ao CAU (cau-periferico@xunta.gal).

Listado de Oficinas e unidades actualmente integradas na plataforma SIR

Listado entidades locais que dispoñen de oficinas de rexistro Xunta

Acceso ao servizo de rexistro antigo (anterior a setembro 2012).

 

Data modificación

10/10/2018

Proveedor/Responsable do servizo

Xunta de Galicia /Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza/Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia e Secretaria Xeral Técnica

Datos contacto dúbidas

CAU (Tlf. 881 995 300, correo electrónico: cau-periferico@xunta.gal, horario: 7:30-21:00 L-V e 8:00-15:00 Sábados)

Tipo de uso

Interacción entre Administracións

Beneficiario

Entidades locais, Presidentes/as, Alcaldes/esas, Interventores/as, Secretarios/as, Outras administracións

Modo de consumo

Portal web

Tipo de financiación

Gratuíto

Convenios

Convenio eAdministración

Datos contacto dúbidas

CAU (Tlf. 881 995 300, correo electrónico: cau-periferico@xunta.gal, horario: 7:30-21:00 L-V e 8:00-15:00 Sábados)

Requisitos mínimos

1. Ser persoal dunha entidade local adherida ao Convenio e-Administración 2. Alta de usuario do Portal Eido Local 3. Ter asignado no perfil de usuario o permiso correspondente de Rexistro E/S.

Descrición proceso

Para acceder a este servizo é necesario ser persoal dunha entidade local adherida ao convenio e-Administración. Neste caso, o persoal designado deberá solicitar aos usuarios (Alcaldes/as Secretarios/as) ou xestores de usuarios da EELL , a alta como usuario do portal (nome e contrasinal de acceso a zona privada) e disponer de permiso para ter acceso ao servizo de Rexistro de E/S. Tanto o alta de usuario como a asignación de permiso é tramitada polos xestores de usuarios de xeito automático a través da aplicación de xestión de usuarios habilitada para as EELL no portal Eidolocal.

Identificador Formato Nome Descrición
54320 Documento Guia práctica procedemento alta dunha oficina de rexistro dunha EL no DIR3 Guía practica explicativa do procedemento que se debe seguir para dar de alta unha oficina...
Identificador Tipo de servizo Nome servizo Convenio eAdmon Modalidad solicitud
107 Comunicación Liña de conexión á Rede Corporativa da Xunta de Galicia Fax , Correo electrónico